loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 1480
11 زمان : 1399:2

10 سريال خارجي برتر دنيا كه پخش آن‌ها همچنان ادامه دارد

مردگان متحرك (The Walking Dead)

سريال مردگان متحرك The Walking Dead

اگر طرفدار ژانر ترسناك و مهيج هستيد، سريال خارجي The Walking Dead مي‌تواند بهترين انتخاب براي شما باشد. سريال واكينگ دد پربيننده‌ترين سريال خارجي در ژانر درام است و بعضي از قسمت‌هاي اين سريال حدود هفده ميليون بيننده داشته‌اند و اين خود ركوردي در ميان سريال‌هاي خارجي درام محسوب مي‌شود. اين سريال، جزو بهترين سريال هاي خارجي از نظر IMDB است و نمره آن در اين سايت 8.6 است.

سريال مردگان متحرك، داستان كلانتر ريك گرايمز را روايت مي‌كند. كلانتري كه بعد از تير خوردن در مأموريتي، راهي بيمارستان مي‌شود و وقتي به هوش مي‌آيد، دنيا از اين رو به آن رو شده است! او با مرده‌هايي رو‌به‌رو مي‌شود كه راه مي‌روند و تشنه خون هستند. شهر خالي از سكنه است و همسر و فرزند او نيز در خانه نيستند. او تلاش مي‌كند تا خانواده‌اش را پيدا كند و در اين مسير با افراد و گروه‌هاي مختلفي مواجه مي‌شود و متوجه مي‌شود آن چه بايد از آن ترسيد زنده‌ها هستند نه مرده‌هاي متحرك.

جالب است بدانيد كه در اين سريال، واژه زامبي به كار نمي‌رود و در دنياي واكينگ ددي اين واژه تعريف نشده است و همين نكته موجب تفاوت زياد اين سريال با ساير فيلم‌ها و سريال‌هاي آخرالزماني شده است؛ زيرا زماني كه چيزي در دنياي ما تعريف نشده باشد، مواجه شدن با آن، بسيار سخت‌تر و ترسناك‌تر خواهد بود. به همين دليل، از واژه‌هايي چون مرده‌ها، پوسيده‌ها، گازگيرها و … به جاي زامبي استفاده مي‌شود.

تاكنون هشت فصل از اين سريال پخش شده است و اكنون فصل نهم آن در حال پخش است. اين سريال از سال 2010 از شبكه AMC پخش مي‌شود و داستان آن برگرفته از داستان‌هاي مصوري با همين نام، نوشته رابرت كركمن است. البته داستان سريال با داستان كميك آن تفاوت‌هايي دارد.

فهرست بازيگران: اندرو لينكلن، نورمن ريداس، مليسا مك‌برايد، لورن كوهن، تام پين، داناي گوريرا، خري پايتان، آلانا مسترسون، كريستين سراتوس، جاش مك‌درميت، استيون يون، سارا وين‌كاليز و … .

سرگذشت نديمه (The Handmaid’s Tale)

سريال سرگذشت نديمه The Handmaid's Tale

سريال خارجي ديگري كه مي‌توان در فهرست بهترين‌ها قرار داد، سرگذشت نديمه است. اين سريال درام از سال 2017 از شبكه Hulu در حال پخش است و تاكنون دو فصل آن پخش شده است. سريال خارجي داستان نديمه بسيار مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است و تاكنون برنده جوايز مختلفي چون Golden Globe و Emmy Awards شده است. اين سريال درامي تخيلي است.

داستان سرگذشت نديمه از زبان جون آزبورن روايت مي‌شود؛ مادري كه بعد از انقلاب در كشور امريكا و دستگير شدن توسط شورشيان، بايد برده سران كشور جديد يعني گيلياد باشد. بعد از اين كه بيماري خاصي در بين زنان رواج پيدا كرد و ميزان باروري جهان به شدت افول كرد، شورشيان مسيحي تصميم گرفتند براي بقاي بشريت دست به انقلاب بزنند و تمام زناني كه بچه‌دار شده‌اند را از سراسر امريكا جمع كنند و از آن‌ها به عنوان نديمه و فرزندآور استفاده كنند.

قوانين اين كشور بسيار افراطي است و مردم تنها براي فرزندآوري فعاليت مي‌كنند. جون آزبورن نديمه‌اي است كه از اين وضعيت راضي نيست و سعي مي‌كند عليه قوانين غيرانساني گيلياد شورش كند و دخترش را از چنگ سران گيلياد درآورد و به كانادا فرار كند.

اسامي بازيگران: اليزابت ماس، سميرا وايلي، ايون ستراهوفسكي، ان دود، جوزف فاينس، مدلين بروئر، الكسيس بلدل، مكس مينگلا، او. تيو فاگبنلي و … .

داستان اين سريال اقتباسي از رماني به همين نام، به نويسندگي مارگارت اتوود است و تفاوتي كه سريال با رمان دارد در زمان انقلاب شورشيان است. انقلابي كه در سريال رخ مي‌دهد، در دوران پسا‌مدرن اتفاق مي‌افتد و با وجود پيشرفت سريع تكنولوژي، علم و … اين كشور سعي مي‌كند از همه اين پيشرفت‌ها دوري كند؛ همچنين مردم عادي حق دسترسي به علم و دانش را ندارند و اين قانون براي زنان سخت‌گيرانه‌تر است و آن‌ها حتي حق خواندن و نوشتن هم ندارند، پس اگر به رمان‌هايي از اين دست علاقه‌مند هستيد، حتما اين سريال فوق‌العاده را ببينيد.

فارگو (Fargo)

سريال فارگو Fargo

سريال خارجي فارگو يكي از بهترين سريال هايي است كه در ژانر جنايي ساخته شده است. اين سريال از سال 2014 در حال پخش است و تاكنون سه فصل از آن از شبكه FX پخش شده است. فارگو سريالي اقتباسي از فيلم سينمايي به همين نام است و روايتگر قتل‌هايي است كه در دهه 70 ميلادي در آمريكا رخ داده است. داستان اين سريال برگرفته از حوادث واقعي و قتل‌هاي زنجيره‌اي است كه در آمريكا اتفاق افتاده است.

بازيگران سريال فارگو: بيلي باب تورنتون، اليسن تولمن، كالين هنكس، مارتين فريمن، شان دويل، پيتر برتماير، اسپنسر دريور، بري فلتمن، يوان مك‌گرگور، مري اليزابت وينستد و … .

اين سريال تاكنون جوايز زيادي از Golden Globe، Emmy Awards و … را كسب كرده است.

چيزهاي عجيب (Stranger Things)

سريال چيزهاي عجيب Stranger Things

سريال خارجي Stranger Things يكي از بهترين سريال ‌هاي دنيا و شبكه نتفليكس است و تاكنون دو فصل از اين سريال پخش شده است. اين سريال در ژانر علمي-تخيلي، ترسناك و روان‌شناختي قرار دارد و برادران دافر سازنده آن هستند. سريال چيزهاي عجيب تاكنون جوايز متعددي دريافت كرده است و روايتگر جهاني موازي با دنياي انسان‌ها است. زمان سريال به دهه 80 ميلادي برمي‌گردد و روايتگر داستان چند پسر بچه است كه درگير جهاني ديگر مي‌شوند و چيزي عجيب سعي مي‌كند از طريق يكي از آن‌ها با دنياي انسان‌ها ارتباط برقرار كند. در اين حين، اتفاقاتي عجيب رخ مي‌دهد و اين پسر بچه‌ها با افرادي آشنا مي‌شوند كه از دنياي موازي رهايي يافته‌اند و … .

برادران دافر داستان اين سريال را بر اساس فيلم‌هاي علمي-تخيلي و ترسناك دهه 80 ميلادي هاليوود و داستان‌هاي فولكلور مردم آمريكا ساخته‌اند و سعي كرده‌اند با داستان سريال، حال و هواي آن دوران را زنده كنند و در اين امر بسيار موفق بوده‌اند.

بازيگران سريال چيزهاي عجيب: فين ولفهارد، ميلي بابي براون، نوآ اشنپ، گيتن ماتارازو، كلب مك لاگلين، وينونا رايدر، ديويد هاربر، سيدي سينك، كارا بوينو، متيو موداين و … .

دنياي غرب (Westworld)

سريال Westworld

سريال وست‌ورلد ساخته جاناتان نولان و ليزا جوي از شبكه HBO پخش مي‌شود و تاكنون دو فصل از آن پخش شده است. اين سريال با استقبال زيادي از طرف منتقدان و هواداران روبه‌رو شده است و تاكنون جوايز زيادي را كسب كرده است. سريال خارجي وست‌ورلد، داستان شهربازي وسترني را روايت مي‌كند كه بازديدكنندگان مي‌توانند با پرداخت مبلغي زياد، وارد اين شهربازي شوند و در حال و هواي وسترن آمريكا قرار بگيرند و هر گونه كه مي‌خواهند با ربات‌هايي كه در اين شهربازي حضور دارند، رفتار كنند. ربات‌ها به مرور از حالت بي‌اراده و منفعل خارج مي‌شوند و به سمت خودآگاه‌سازي پيش مي‌روند.

اگر از هواداران فيلم‌هاي ترسناك هستيد، حتما نام فيلم سكوت بره‌ها و آنتوني هاپكينز، برنده جايزه اسكار براي نقش اول مرد اين فيلم در سال 1991، را شنيده‌ايد. هاپكينز در اين سريال نقش دكتري را ايفا مي‌كند كه بنيان‌گذار شهربازي وست‌ورلد است. داستان اين سريال خارجي از فيلمي به همين نام اقتباس شده است.

بازيگران سريال وست‌ورلد: ايوان ريچل وود، تندي نيوتون، جفري رايت، جيمز مارسدن، بن بارنز، اينگري بولسه بردال، كليفتن كلينز جونيور، لوك همسورث، سيسه بابد كنوسن، آنجلا سارافيان، تسا تامپسون، آنتوني هاپكينز، اد هريس، جيمي سيمپسون و… .

نارنجي، سياه جديد است (Orange is the new black)

سريال نارنجي مشكي جديد است

«نارنجي، سياه جديد است» سريال خارجي ديگري است كه ديدن آن را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين سريال، دنيايي زنانه از زندان را روايت مي‌كند و به داستان زندگي پايپر چپمن كه ناخواسته به زندان مي‌افتد، مي‌پردازد. او به جرم حمل مواد مخدر دستگير مي‌شود. پايپر كه زندگي خوبي داشت و مي‌خواست تشكيل زندگي بدهد و با نامزدش زندگي ‌كند، راهي زندان مي‌شود و سعي مي‌كند در زندان هم همان دختر خوب و متشخصي باشد كه بيرون از زندان است و به مرور اوضاع عوض مي‌شود و … .

در اين سريال كه تاكنون شش فصل از آن پخش شده و براي فصل هفتم هم تمديد شده است، به خشونت‌هاي متداول در سريال‌هاي جنايي پرداخته نمي‌شود و بيشتر به محيط زندان، قوانين حاكم بر آن و آن‌چه زندان از مجرمان مي‌سازد، مي‌پردازد. سريال «نارنجي، سياه جديد است»، از شبكه نتفليكس پخش مي‌شود و تاكنون مورد تحسين فراوان واقع شده است. نكته جالبي كه در مورد اين سريال وجود دارد، تغيير ژانر سريال در فصول مختلف است. شما در فصلي، كمدي سياه مي‌بينيد و در فصلي ديگر، يك درام تلخ! به همين علت، بازيگران اين سريال در سال‌هاي مختلف، در دسته‌بندي‌ها گوناگوني از مراسم Emmy Awards و … نامزد دريافت يا برنده جوايز متفاوتي شده‌اند و اين نشان‌دهنده توانايي بالاي بازيگران اين سريال است.

بازيگران سريال: تيلور شيلينگ، مايكل هارني، كيت مولگرو، لورا پرپون، اوزو ادوبا، دانيل بروكس، ناتاشا ليون، تارين منينگ، سلنيس ليوا، سميرا وايلي، جيسن بيگرز، ميشل هرست، آدريانا سي مور و … .

خانه پوشالي (House of Cards)

سريال خانه پوشالي House of Cards

اگر علاقه‌مند به دنياي سياست هستيد، سريال خارجي خانه پوشالي را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين سريال توسط كارگردان‌هاي بزرگ سينماي جهان همچون جودي فاستر، رابين رايت، كارل فرانكلين، جيمز فولي و ديويد فينچر كارگرداني شده است. سريال خانه پوشالي از شبكه نتفليكس پخش شده است و شامل پنج فصل است و تاكنون جوايز مختلفي را كسب كرده است.

در سريال خانه پوشالي، داستان فساد در دستگاه سياسي دولت آمريكا روايت مي‌شود و به داستان‌هاي پشت‌پرده رقابت‌هاي انتخاباتي و سياستمداراني مي‌پردازد كه تنها به فكر خود هستند و … .

بسياري از بزرگان عرصه سينما و سياست به اين سريال توجه ويژه‌اي كرده‌اند، تا جايي كه باراك اوباما در صحبت‌هاي خود به اين موضوع اشاره كرده است كه اين سريال را تماشا مي‌كند! در اين سريال، بازيگران مطرحي ايفاي نقش مي‌كنند: كوين اسپيسي، رابين رايت، كيت مارا، كريستين كونولي، سكينه جفري، ماهارشالا علي، مايكل كلي، كري استول، ميشل گيل و … .

شرلوك (Sherlock)

سريال شرلوك Sherlock

سريال خارجي و بريتانيايي شرلوك، مخصوص افرادي است كه علاقه به داستان‌هاي جنايي دارند! اين سريال اقتباس شده از داستان‌هاي كارآگاه شرلوك هولمز به نويسندگي آرتور كانن دويل است. نكته جالب اين سريال اين است كه داستان‌هاي شرلوك هولمز را در عصر مدرن روايت مي‌كند.

تاكنون چهار فصل از اين سريال به همكاري BBC و WGBH ساخته شده است و اين سريال تا حالا توانسته است جوايز زيادي از جمله بهترين بازيگر نقش اول مرد در ميني سريال‌ها، بهترين بازيگر مكمل مرد در ميني سريال‌ها و بهترين نويسندگي را در مراسم Emmy Awards كسب كند. ميانگين نمرات قسمت‌هاي مختلف اين سريال در سايت IMDB حدودا 9 است.

سريال خارجي شرلوك، داستان پرونده‌هايي را روايت مي‌كند كه كارآگاه شرلوك هولمز و دوستش جان واتسون براي حل و فصل آن‌ها تلاش مي‌كنند.

بازيگران سريال: بنديكت كامبربچ، مارتين فريمن، اندرو اسكات، مارك گيتيس، لارا پالور، روپرت گراوس، لوئيز بريلي، اونا استابس و … .

بازي تاج و تخت (Game of Thrones)

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

سريال بازي تاج و تخت يكي از بهترين سريال هاي جهان است. اين سريال كه به سبك فانتزي و درام ساخته شده است، برگرفته از مجموعه داستان‌هاي فانتزي جرج آر. آر مارتين است و توسط شبكه HBO پخش مي‌شود. تاكنون هفت فصل از اين سريال پخش شده است و فصل هشتم آن در سال 2019 پخش خواهد شد. سريال بازي تاج و تخت جوايز مختلفي از جمله Emmy Award و Golden Globe را كسب كرده است و مورد تحسين بسياري از منتقدان عرصه سينما و تلويزيون قرار گرفته است.

داستان اين سريال درباره مبارزاتي است كه بين خانواده‌هاي اشرافي، بر سر قدرت اتفاق مي‌افتد و هر كدام از خاندان‌هاي اشرافي معتقد هستند قدرت از آنِ آن‌ها است. داستان از جايي شروع مي‌شود كه پادشاه وستروس، رابرت باراتيون، به دوست صميمي خود ند استارك مي‌گويد كه بعد از مرگش پادشاهي را در دست بگيرد تا فرزند او به سن درستي براي پادشاهي برسد. رابرت در هنگام شكار زخمي مي‌شود و مي‌ميرد ولي خانواده رابرت قبول نمي‌كنند كه ند استارك براي مدتي جاي پادشاه را بگيرد و او را به عنوان شورشي دستگير مي‌كنند و … .

بازيگران سريال: شان بين، سوفي ترنر، ميسي ويليامز، كيت هرينگتون، ريچارد مدن، آلفي الن، رز لزلي، هانا موري، ايوان ريان، لينا هدي، پيتر دينكليج، جروم فلين، آيدان گيلن، اميليا كلارك، ايان گلن، نيكولاي كاستر-والدو، ميشل فرلي و … .

تاج (The Crown)

سريال تاج The Crown

سريال خارجي تاج يكي ديگر از بهترين سريال هاي دنيا است. اين سريال كه از شبكه اينترنتي نتفليكس پخش مي‌شود، تاكنون جوايز زيادي از جمله جايزه گلدن گلوب براي بهترين سريال تلويزيوني را كسب كرده است. سريال تاج، سريالي اقتباسي از فيلمي به نام ملكه (ساخت سال 2006) است كه توسط كارگردان همين سريال، ساخته شده بود.

اين سريال داستان زندگي ملكه اليزابت دوم را از ابتداي تاج‌گذاري تا زمان حال روايت مي‌كند. تاكنون دو فصل از اين سريال پخش شده است و گفته مي‌شود چهار فصل ديگر نيز قرار است ساخته شود.

بازيگران سريال: كلر فوي، مت اسميت، ونسا كربي، ايلين اتكينز، جرمي نورثام، ويكتوريا هميلتون، بن مايلز، گرگ وايس، جرد هريس، ليا ويليامز، متيو گودز و… .

10 سريال خارجي برتر دنيا كه پخش آن‌ها همچنان ادامه دارد

مردگان متحرك (The Walking Dead)

سريال مردگان متحرك The Walking Dead

اگر طرفدار ژانر ترسناك و مهيج هستيد، سريال خارجي The Walking Dead مي‌تواند بهترين انتخاب براي شما باشد. سريال واكينگ دد پربيننده‌ترين سريال خارجي در ژانر درام است و بعضي از قسمت‌هاي اين سريال حدود هفده ميليون بيننده داشته‌اند و اين خود ركوردي در ميان سريال‌هاي خارجي درام محسوب مي‌شود. اين سريال، جزو بهترين سريال هاي خارجي از نظر IMDB است و نمره آن در اين سايت 8.6 است.

سريال مردگان متحرك، داستان كلانتر ريك گرايمز را روايت مي‌كند. كلانتري كه بعد از تير خوردن در مأموريتي، راهي بيمارستان مي‌شود و وقتي به هوش مي‌آيد، دنيا از اين رو به آن رو شده است! او با مرده‌هايي رو‌به‌رو مي‌شود كه راه مي‌روند و تشنه خون هستند. شهر خالي از سكنه است و همسر و فرزند او نيز در خانه نيستند. او تلاش مي‌كند تا خانواده‌اش را پيدا كند و در اين مسير با افراد و گروه‌هاي مختلفي مواجه مي‌شود و متوجه مي‌شود آن چه بايد از آن ترسيد زنده‌ها هستند نه مرده‌هاي متحرك.

جالب است بدانيد كه در اين سريال، واژه زامبي به كار نمي‌رود و در دنياي واكينگ ددي اين واژه تعريف نشده است و همين نكته موجب تفاوت زياد اين سريال با ساير فيلم‌ها و سريال‌هاي آخرالزماني شده است؛ زيرا زماني كه چيزي در دنياي ما تعريف نشده باشد، مواجه شدن با آن، بسيار سخت‌تر و ترسناك‌تر خواهد بود. به همين دليل، از واژه‌هايي چون مرده‌ها، پوسيده‌ها، گازگيرها و … به جاي زامبي استفاده مي‌شود.

تاكنون هشت فصل از اين سريال پخش شده است و اكنون فصل نهم آن در حال پخش است. اين سريال از سال 2010 از شبكه AMC پخش مي‌شود و داستان آن برگرفته از داستان‌هاي مصوري با همين نام، نوشته رابرت كركمن است. البته داستان سريال با داستان كميك آن تفاوت‌هايي دارد.

فهرست بازيگران: اندرو لينكلن، نورمن ريداس، مليسا مك‌برايد، لورن كوهن، تام پين، داناي گوريرا، خري پايتان، آلانا مسترسون، كريستين سراتوس، جاش مك‌درميت، استيون يون، سارا وين‌كاليز و … .

سرگذشت نديمه (The Handmaid’s Tale)

سريال سرگذشت نديمه The Handmaid's Tale

سريال خارجي ديگري كه مي‌توان در فهرست بهترين‌ها قرار داد، سرگذشت نديمه است. اين سريال درام از سال 2017 از شبكه Hulu در حال پخش است و تاكنون دو فصل آن پخش شده است. سريال خارجي داستان نديمه بسيار مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است و تاكنون برنده جوايز مختلفي چون Golden Globe و Emmy Awards شده است. اين سريال درامي تخيلي است.

داستان سرگذشت نديمه از زبان جون آزبورن روايت مي‌شود؛ مادري كه بعد از انقلاب در كشور امريكا و دستگير شدن توسط شورشيان، بايد برده سران كشور جديد يعني گيلياد باشد. بعد از اين كه بيماري خاصي در بين زنان رواج پيدا كرد و ميزان باروري جهان به شدت افول كرد، شورشيان مسيحي تصميم گرفتند براي بقاي بشريت دست به انقلاب بزنند و تمام زناني كه بچه‌دار شده‌اند را از سراسر امريكا جمع كنند و از آن‌ها به عنوان نديمه و فرزندآور استفاده كنند.

قوانين اين كشور بسيار افراطي است و مردم تنها براي فرزندآوري فعاليت مي‌كنند. جون آزبورن نديمه‌اي است كه از اين وضعيت راضي نيست و سعي مي‌كند عليه قوانين غيرانساني گيلياد شورش كند و دخترش را از چنگ سران گيلياد درآورد و به كانادا فرار كند.

اسامي بازيگران: اليزابت ماس، سميرا وايلي، ايون ستراهوفسكي، ان دود، جوزف فاينس، مدلين بروئر، الكسيس بلدل، مكس مينگلا، او. تيو فاگبنلي و … .

داستان اين سريال اقتباسي از رماني به همين نام، به نويسندگي مارگارت اتوود است و تفاوتي كه سريال با رمان دارد در زمان انقلاب شورشيان است. انقلابي كه در سريال رخ مي‌دهد، در دوران پسا‌مدرن اتفاق مي‌افتد و با وجود پيشرفت سريع تكنولوژي، علم و … اين كشور سعي مي‌كند از همه اين پيشرفت‌ها دوري كند؛ همچنين مردم عادي حق دسترسي به علم و دانش را ندارند و اين قانون براي زنان سخت‌گيرانه‌تر است و آن‌ها حتي حق خواندن و نوشتن هم ندارند، پس اگر به رمان‌هايي از اين دست علاقه‌مند هستيد، حتما اين سريال فوق‌العاده را ببينيد.

فارگو (Fargo)

سريال فارگو Fargo

سريال خارجي فارگو يكي از بهترين سريال هايي است كه در ژانر جنايي ساخته شده است. اين سريال از سال 2014 در حال پخش است و تاكنون سه فصل از آن از شبكه FX پخش شده است. فارگو سريالي اقتباسي از فيلم سينمايي به همين نام است و روايتگر قتل‌هايي است كه در دهه 70 ميلادي در آمريكا رخ داده است. داستان اين سريال برگرفته از حوادث واقعي و قتل‌هاي زنجيره‌اي است كه در آمريكا اتفاق افتاده است.

بازيگران سريال فارگو: بيلي باب تورنتون، اليسن تولمن، كالين هنكس، مارتين فريمن، شان دويل، پيتر برتماير، اسپنسر دريور، بري فلتمن، يوان مك‌گرگور، مري اليزابت وينستد و … .

اين سريال تاكنون جوايز زيادي از Golden Globe، Emmy Awards و … را كسب كرده است.

چيزهاي عجيب (Stranger Things)

سريال چيزهاي عجيب Stranger Things

سريال خارجي Stranger Things يكي از بهترين سريال ‌هاي دنيا و شبكه نتفليكس است و تاكنون دو فصل از اين سريال پخش شده است. اين سريال در ژانر علمي-تخيلي، ترسناك و روان‌شناختي قرار دارد و برادران دافر سازنده آن هستند. سريال چيزهاي عجيب تاكنون جوايز متعددي دريافت كرده است و روايتگر جهاني موازي با دنياي انسان‌ها است. زمان سريال به دهه 80 ميلادي برمي‌گردد و روايتگر داستان چند پسر بچه است كه درگير جهاني ديگر مي‌شوند و چيزي عجيب سعي مي‌كند از طريق يكي از آن‌ها با دنياي انسان‌ها ارتباط برقرار كند. در اين حين، اتفاقاتي عجيب رخ مي‌دهد و اين پسر بچه‌ها با افرادي آشنا مي‌شوند كه از دنياي موازي رهايي يافته‌اند و … .

برادران دافر داستان اين سريال را بر اساس فيلم‌هاي علمي-تخيلي و ترسناك دهه 80 ميلادي هاليوود و داستان‌هاي فولكلور مردم آمريكا ساخته‌اند و سعي كرده‌اند با داستان سريال، حال و هواي آن دوران را زنده كنند و در اين امر بسيار موفق بوده‌اند.

بازيگران سريال چيزهاي عجيب: فين ولفهارد، ميلي بابي براون، نوآ اشنپ، گيتن ماتارازو، كلب مك لاگلين، وينونا رايدر، ديويد هاربر، سيدي سينك، كارا بوينو، متيو موداين و … .

دنياي غرب (Westworld)

سريال Westworld

سريال وست‌ورلد ساخته جاناتان نولان و ليزا جوي از شبكه HBO پخش مي‌شود و تاكنون دو فصل از آن پخش شده است. اين سريال با استقبال زيادي از طرف منتقدان و هواداران روبه‌رو شده است و تاكنون جوايز زيادي را كسب كرده است. سريال خارجي وست‌ورلد، داستان شهربازي وسترني را روايت مي‌كند كه بازديدكنندگان مي‌توانند با پرداخت مبلغي زياد، وارد اين شهربازي شوند و در حال و هواي وسترن آمريكا قرار بگيرند و هر گونه كه مي‌خواهند با ربات‌هايي كه در اين شهربازي حضور دارند، رفتار كنند. ربات‌ها به مرور از حالت بي‌اراده و منفعل خارج مي‌شوند و به سمت خودآگاه‌سازي پيش مي‌روند.

اگر از هواداران فيلم‌هاي ترسناك هستيد، حتما نام فيلم سكوت بره‌ها و آنتوني هاپكينز، برنده جايزه اسكار براي نقش اول مرد اين فيلم در سال 1991، را شنيده‌ايد. هاپكينز در اين سريال نقش دكتري را ايفا مي‌كند كه بنيان‌گذار شهربازي وست‌ورلد است. داستان اين سريال خارجي از فيلمي به همين نام اقتباس شده است.

بازيگران سريال وست‌ورلد: ايوان ريچل وود، تندي نيوتون، جفري رايت، جيمز مارسدن، بن بارنز، اينگري بولسه بردال، كليفتن كلينز جونيور، لوك همسورث، سيسه بابد كنوسن، آنجلا سارافيان، تسا تامپسون، آنتوني هاپكينز، اد هريس، جيمي سيمپسون و… .

نارنجي، سياه جديد است (Orange is the new black)

سريال نارنجي مشكي جديد است

«نارنجي، سياه جديد است» سريال خارجي ديگري است كه ديدن آن را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين سريال، دنيايي زنانه از زندان را روايت مي‌كند و به داستان زندگي پايپر چپمن كه ناخواسته به زندان مي‌افتد، مي‌پردازد. او به جرم حمل مواد مخدر دستگير مي‌شود. پايپر كه زندگي خوبي داشت و مي‌خواست تشكيل زندگي بدهد و با نامزدش زندگي ‌كند، راهي زندان مي‌شود و سعي مي‌كند در زندان هم همان دختر خوب و متشخصي باشد كه بيرون از زندان است و به مرور اوضاع عوض مي‌شود و … .

در اين سريال كه تاكنون شش فصل از آن پخش شده و براي فصل هفتم هم تمديد شده است، به خشونت‌هاي متداول در سريال‌هاي جنايي پرداخته نمي‌شود و بيشتر به محيط زندان، قوانين حاكم بر آن و آن‌چه زندان از مجرمان مي‌سازد، مي‌پردازد. سريال «نارنجي، سياه جديد است»، از شبكه نتفليكس پخش مي‌شود و تاكنون مورد تحسين فراوان واقع شده است. نكته جالبي كه در مورد اين سريال وجود دارد، تغيير ژانر سريال در فصول مختلف است. شما در فصلي، كمدي سياه مي‌بينيد و در فصلي ديگر، يك درام تلخ! به همين علت، بازيگران اين سريال در سال‌هاي مختلف، در دسته‌بندي‌ها گوناگوني از مراسم Emmy Awards و … نامزد دريافت يا برنده جوايز متفاوتي شده‌اند و اين نشان‌دهنده توانايي بالاي بازيگران اين سريال است.

بازيگران سريال: تيلور شيلينگ، مايكل هارني، كيت مولگرو، لورا پرپون، اوزو ادوبا، دانيل بروكس، ناتاشا ليون، تارين منينگ، سلنيس ليوا، سميرا وايلي، جيسن بيگرز، ميشل هرست، آدريانا سي مور و … .

خانه پوشالي (House of Cards)

سريال خانه پوشالي House of Cards

اگر علاقه‌مند به دنياي سياست هستيد، سريال خارجي خانه پوشالي را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين سريال توسط كارگردان‌هاي بزرگ سينماي جهان همچون جودي فاستر، رابين رايت، كارل فرانكلين، جيمز فولي و ديويد فينچر كارگرداني شده است. سريال خانه پوشالي از شبكه نتفليكس پخش شده است و شامل پنج فصل است و تاكنون جوايز مختلفي را كسب كرده است.

در سريال خانه پوشالي، داستان فساد در دستگاه سياسي دولت آمريكا روايت مي‌شود و به داستان‌هاي پشت‌پرده رقابت‌هاي انتخاباتي و سياستمداراني مي‌پردازد كه تنها به فكر خود هستند و … .

بسياري از بزرگان عرصه سينما و سياست به اين سريال توجه ويژه‌اي كرده‌اند، تا جايي كه باراك اوباما در صحبت‌هاي خود به اين موضوع اشاره كرده است كه اين سريال را تماشا مي‌كند! در اين سريال، بازيگران مطرحي ايفاي نقش مي‌كنند: كوين اسپيسي، رابين رايت، كيت مارا، كريستين كونولي، سكينه جفري، ماهارشالا علي، مايكل كلي، كري استول، ميشل گيل و … .

شرلوك (Sherlock)

سريال شرلوك Sherlock

سريال خارجي و بريتانيايي شرلوك، مخصوص افرادي است كه علاقه به داستان‌هاي جنايي دارند! اين سريال اقتباس شده از داستان‌هاي كارآگاه شرلوك هولمز به نويسندگي آرتور كانن دويل است. نكته جالب اين سريال اين است كه داستان‌هاي شرلوك هولمز را در عصر مدرن روايت مي‌كند.

تاكنون چهار فصل از اين سريال به همكاري BBC و WGBH ساخته شده است و اين سريال تا حالا توانسته است جوايز زيادي از جمله بهترين بازيگر نقش اول مرد در ميني سريال‌ها، بهترين بازيگر مكمل مرد در ميني سريال‌ها و بهترين نويسندگي را در مراسم Emmy Awards كسب كند. ميانگين نمرات قسمت‌هاي مختلف اين سريال در سايت IMDB حدودا 9 است.

سريال خارجي شرلوك، داستان پرونده‌هايي را روايت مي‌كند كه كارآگاه شرلوك هولمز و دوستش جان واتسون براي حل و فصل آن‌ها تلاش مي‌كنند.

بازيگران سريال: بنديكت كامبربچ، مارتين فريمن، اندرو اسكات، مارك گيتيس، لارا پالور، روپرت گراوس، لوئيز بريلي، اونا استابس و … .

بازي تاج و تخت (Game of Thrones)

سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

سريال بازي تاج و تخت يكي از بهترين سريال هاي جهان است. اين سريال كه به سبك فانتزي و درام ساخته شده است، برگرفته از مجموعه داستان‌هاي فانتزي جرج آر. آر مارتين است و توسط شبكه HBO پخش مي‌شود. تاكنون هفت فصل از اين سريال پخش شده است و فصل هشتم آن در سال 2019 پخش خواهد شد. سريال بازي تاج و تخت جوايز مختلفي از جمله Emmy Award و Golden Globe را كسب كرده است و مورد تحسين بسياري از منتقدان عرصه سينما و تلويزيون قرار گرفته است.

داستان اين سريال درباره مبارزاتي است كه بين خانواده‌هاي اشرافي، بر سر قدرت اتفاق مي‌افتد و هر كدام از خاندان‌هاي اشرافي معتقد هستند قدرت از آنِ آن‌ها است. داستان از جايي شروع مي‌شود كه پادشاه وستروس، رابرت باراتيون، به دوست صميمي خود ند استارك مي‌گويد كه بعد از مرگش پادشاهي را در دست بگيرد تا فرزند او به سن درستي براي پادشاهي برسد. رابرت در هنگام شكار زخمي مي‌شود و مي‌ميرد ولي خانواده رابرت قبول نمي‌كنند كه ند استارك براي مدتي جاي پادشاه را بگيرد و او را به عنوان شورشي دستگير مي‌كنند و … .

بازيگران سريال: شان بين، سوفي ترنر، ميسي ويليامز، كيت هرينگتون، ريچارد مدن، آلفي الن، رز لزلي، هانا موري، ايوان ريان، لينا هدي، پيتر دينكليج، جروم فلين، آيدان گيلن، اميليا كلارك، ايان گلن، نيكولاي كاستر-والدو، ميشل فرلي و … .

تاج (The Crown)

سريال تاج The Crown

سريال خارجي تاج يكي ديگر از بهترين سريال هاي دنيا است. اين سريال كه از شبكه اينترنتي نتفليكس پخش مي‌شود، تاكنون جوايز زيادي از جمله جايزه گلدن گلوب براي بهترين سريال تلويزيوني را كسب كرده است. سريال تاج، سريالي اقتباسي از فيلمي به نام ملكه (ساخت سال 2006) است كه توسط كارگردان همين سريال، ساخته شده بود.

اين سريال داستان زندگي ملكه اليزابت دوم را از ابتداي تاج‌گذاري تا زمان حال روايت مي‌كند. تاكنون دو فصل از اين سريال پخش شده است و گفته مي‌شود چهار فصل ديگر نيز قرار است ساخته شود.

بازيگران سريال: كلر فوي، مت اسميت، ونسا كربي، ايلين اتكينز، جرمي نورثام، ويكتوريا هميلتون، بن مايلز، گرگ وايس، جرد هريس، ليا ويليامز، متيو گودز و… .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 17

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 83
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 31
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 547
  • بازدید سال : 9982
  • بازدید کلی : 451955
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی