loading...

بازرگاني پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي

بازدید : 901
11 زمان : 1399:2

۵۰ فيلمي كه در سال ۲۰۱۹ نبايد از دست بدهيد

پيش‌بيني اين كه چه آثاري بهترين فيلم‌هاي ۲۰۱۹ خواهند بود كار سختي نيست. البته كه هر سال غافلگيري‌هايي هم دارد. در بين فيلم‌هاي برتر سال ۲۰۱۹ هم قطعا غافلگيري‌هايي وجود خواهد داشت. در حال حاضر با توجه به اسامي و جزيياتي كه از جديدترين فيلم‌هاي هاليوود منتشر شده است مي‌توان به يك فهرست منطقي از بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۱۹ رسيد. فيلم‌هايي كه هر مخاطب سينمايي قاعدتا كنجكاو است آنها را ببيند. فيلم‌هاي ابرقهرماني اين سال‌ها موفقيت‌هاي زيادي كسب كرده‌اند. از طرف ديگر فيلم‌هاي مستقل جمع‌وجوري هم وجود دارند كه توسط كارگردانان مطرحي مثل شيامالان يا جوردن پيل ساخته شده‌اند. برخي از فيلم‌هاي اين فهرست به خاطر گروه بازيگران‌شان انتخاب شده‌اند و در برخي ديگر درام است كه اهميت دارد. طبعا الويت انتخاب هم نام كارگردانان مطرح بوده است. در ليست ۵۰ فيلم برتر سال ۲۰۱۹ از نگاه ديجي‌كالا مگ از كارگردانان كهنه‌كاري مثل كوئنتين تارانتينو فيلم داريم تا بلاك‌باسترهايي كه استوديوهاي مارول و دي سي ساخته‌اند.

اين مطلب با مشخص شدن تاريخ اكران و جزئيات فيلم‌هاي جديد به صورت مداوم بروز مي‌شود. بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم هر چند وقت يكبار به اين صفحه سر بزنيد تا از وضعيت فيلم‌هاي جديد و بهترين فيلم‌هاي ۲۰۱۹ باخبر شويد.

۱. The Heiresses

The Heiresses

كارگردان: Marcelo Martinessi
بازيگران: Ana Brun, Margarita Irun, Ana Ivanova
تاريخ اكران: ۱۶ ژانويه (۲۶ دي ۱۳۹۷)

فيلمي كه خارج از كارخانه روياسازي هاليوود و در پاراگوئه ساخته شده است. چلا و چيكيتا كه هر دو نوادگان خانواده‌هايي ثروتمند هستند و بيش از ۳۰ سال است كه كنار هم زندگي مي‌كنند اخيرا وضع مالي‌شان خراب شده است. آنها مجبورند اموالي را كه به آنها ارث رسيده بفروشند. اما در نهايت بدهي‌هايشان كار را به جايي مي‌رساند كه چيكيتا به اتهام كلاهبرداري دستگير مي‌شود. حالا چلا بايد با يك حقيقت جديد كنار بيايد. براي اولين‌بار در عمرش رانندگي مي‌كند و در يك تاكسي سرويس استخدام مي‌شود كه مسئوليت حمل و نقل بانوان مسن ثروتمند را برعهده دارد. كم‌كم چلا پوسته‌اش را مي‌شكند و با دنياي بيرون ارتباط برقرار مي‌كند. امتياز متاكريتيك فيلم ۸۲ از ۱۰۰ است.

۲. Glass

Glass

كارگردان: M. Night Shyamalan
بازيگران: Samuel L. Jackson, Bruce Willis
تاريخ اكران: ۱۸ ژانويه (۲۸ دي ۱۳۹۷)

ام.نايت شيامالان با فيلم‌هاي ژانر وحشت مشهور شد. فيلم جديدش هم ترسناك است با اين تفاوت كه اين‌بار يك فيلم ترسناك ابرقهرماني ساخته است. اين سومين قسمت از سه‌گانه‌اي است كه دو قسمت قبلي‌اش فيلم‌هاي «نشكستني» (Unbreakable) و «شكافته» (Split) بودند. فيلم‌هايي كه فضاي ترسناك روانشناختي داشتند. سه‌گانه‌اي كه به سري فيلم‌هاي «نشكستني» هم معروف شدند. بروس ويليس، ساموئل ال.جكسون و كارلين وودوارد همان نقش‌هايي را در كه فيلم «نشكستني» داشتند اينجا دوباره ايفا مي‌كنند. جيمز مك‌آوي با نقشي كه در فيلم «شكافته» بازي كرده بود در فيلم حضور دارد و سارا پالسن هم بازيگر جديدي است كه به «شيشه» پيوسته. فيلم داستان ديويد دان يك نگهبان است كه از نيروهاي ماورالطبيعه‌اش استفاده مي‌كند تا كوين وندل كرامب را تعقيب كند. كرامب مرد آزاردهنده‌اي است كه ۲۴ شخصيت جداگانه دارد. بيمار رواني كه بر هم زننده امنيت و آسايش مردم مي‌شود. در فيلم «شكافته» هم نقش قهرمان را داشت اما در آن فيلم بروس ويليس حضور نداشت كه قهرمان فيلم اول اين سري يعني «نشكستني» بود. شيامالان بعد از اين كه براي فيلم «حس ششم» نامزد دريافت اسكار بهترين كارگرداني و بهترين فيلمنامه شد از فصل جوايز دور ماند. حالا بعد از نزديك به دو دهه شايد قسمت سوم سه‌گانه‌اش دوباره او را نزد منتقدان محبوب كند.

۳. Serenity

Serenity

كارگردان: Steven Knight
بازيگران: Matthew McConaughey, Anne Hathaway
تاريخ اكران: ۲۵ ژانويه (۵ بهمن ۱۳۹۷)

استيون نايت كارگردان انگليسي بااستعدادي است كه براي نوشتن فيلمنامه «قول‌هاي شرقي» (Eastern promises) و سريال «پيكي بلايندرز» و كارگرداني فيلم «لاك» او را شناختيم. يك‌بار براي نوشتن فيلمنامه «چيزهاي زيباي كثيف» نامزد دريافت جايزه اسكار شد. فيلم جديدش يك تريلر به سبك نئو-نوآر است كه بازيگران ستاره‌اي چون ماتيو مك‌كاناهي و آن هاتاوي در آن بازي مي‌كنند. فيلم داستان گذشته مرموز يك كاپيتان است كه قايق ماهيگيري دارد. گذشته‌اي كه بعد از مدت‌ها وقتي همسر سابقش براي كمك سراغش مي‌آيد، دوباره تسخيرش مي‌كند. فيلمنامه را هم خود استيون نايت نوشته است. با توجه به اين كه فيلم قبلي نايت يعني «لاك» تريلر جذابي از كار درآمد انتظار مي‌رود كه شاهد فيلم خوبي باشيم. بخصوص براي بازيگر مرد فيلم، ماتيو مك‌كاناهي اميدهاي زيادي وجود دارد. شخصيت‌پردازي قهرمانان مرد فيلم‌هاي نايت غالبا درخشان است.

۴. The Lego Movie 2: The Second Part

The Lego Movie 2: The Second Part

كارگردان:‌ Mike Mitchell, Trisha Gum
صداپيشگان: Chris Pratt, Elizabeth Banks, Channing Tatum
تاريخ اكران: ۸ فوريه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

موفقيت «فيلم لگو» و فيلم‌هاي ديگري كه با همان كاراكترهاي لگويي ساخته شدند باعث شد كمپاني انيميشن وارنر به فكر ساخت قسمت ديگري از داستان‌هاي «لگو» بيفتد. اين انيميشن كمدي علمي-تخيلي به روش كامپيوتري سه بعدي ساخته شده و دنباله‌اي بر «فيلم لگو» محصول ۲۰۱۴ است. بعد از سال ۲۰۱۴ البته دو فيلم لگويي ديگر يكي «بتمن» و ديگري «نينجاگو» داشتيم كه اسپين‌آف قصه اصلي به شمار مي‌رفتند. داستان فيلم پنج سال بعد از اتفاقات «فيلم لگو» رخ مي‌دهد. همه چيز عالي است تا اين كه شهروندان با يك تهديد بزرگ جديد روبه‌رو مي‌شوند. مهاجماني كه از فضا مي‌آيند و هر چيزي را كه آنها مي‌سازند خيلي سريع خراب مي‌كنند. قسمت اول اين سري مورد تحسين منتقدان قرار گرفت و وقتي نامزد اسكار بهترين انيميشن نشد تعجب‌ خيلي‌ها را برانگيخت. حالا احتمال زيادي وجود دارد كه اين قسمت بتواند نظر اعضاي آكادمي را به خودش جلب و شكست قبلي را در اسكار جبران كند.

۵. Everybody Knows

Everybody Knows

كارگردان: Asghar Farhadi
بازيگران: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín
تاريخ اكران: ۸ فوريه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

درست است كه فيلم «همه مي‌دانند» ساخته اصغر فرهادي، كارگردان اسكاري كشورمان نتوانست به اسكار ۲۰۱۹ راه پيدا كند اما همچنان يكي از فيلم‌هاي مهمي است كه سال ۲۰۱۹ اكران گسترده آن در آمريكا آغاز مي‌شود و ستاره‌هاي بزرگ سينما مثل پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم هم در آن ايفاي نقش مي‌كنند. فيلمي از كارگرداني كه حالا در جهان اسم و رسمي براي خودش دارد. اصغر فرهادي با دو جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان در كارنامه‌اش حالا يكي از كارگردانان پرستاره سينما و نه فقط سينماي ايران به شمار مي‌رود. «همه مي‌دانند» كه به صورت كامل در اسپانيا فيلمبرداري شده داستان زني به نام لائوراست كه با همسرش در آرژانتين زندگي مي‌كنند و حالا با فرزندانش براي عروسي خواهرش به اسپانيا آمده‌اند. در ميانه شادي براي خانواده اتفاقي رخ مي‌دهد كه رازهاي زيادي در حين آن برملا مي‌شود.

۶. Birds of Pasغير مجاز مي باشدe

Birds of Pasغير مجاز مي باشدe

كارگردان: Cristina Gallego, Ciro Guerra
بازيگران: Carmiña Martínez, José Aغير مجاز مي باشدta, Natalia Reyes
تاريخ اكران: ۱۳ فوريه (۲۴ بهمن ۱۳۹۷)

اين فيلم درام كه امتياز ۸۶ از ۱۰۰ را از منتقدان دريافت كرده است، درباره قاچاق ماريجواناست كه ثروت زيادي براي قاچاقچيان به ارمغان مي‌آورد. يك دهه خشونت‌بار در كلمبيا كه خانواده بومي راپايت تلاش دارند كل تجارت قاچاق ماريجوانا را به دست بگيرند و به همين دليل يك جنگ داخلي شكل مي‌گيرد. جنگي كه فرهنگ و زندگي‌هايشان را نابود مي‌كند. فيلم بيانيه‌اي قدرتمند و هيجان‌انگيز درباره خانواده‌هاي گنگستري است و اينكه چطور غالبا خودشان مسير نابودي را مي‌پيمايند. منتقدان مي‌گويند كه اين فيلم حس يك درام تاريخي و وقايع گرد و خاك گرفته را نمي‌دهد بلكه كاملا زنده و امروزي به نظر مي‌رسد.

۷. Alita: Battle Angel

Alita: Battle Angel

كارگردان: Robert Rodriguez
بازيگران: Christoph Waltz, Jennifer Connelly
تاريخ اكران: ۱۴ فوريه (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

فيلم رابرت رودريگوئز يك اكشن سايبرپانكي است. سايبرپانك يكي از زير ژانرهاي فيلم‌هاي علمي-تخيلي است كه در آينده مي‌گذرد و تمركزش روي تقابل زندگي آدم‌هاي معمولي با تكنولوژي‌هاي پيشرفته است. احتمالا جالب است كه بدانيد جيمز كامرون تهيه‌كننده فيلم است و همين يعني با يك فيلم عظيم روبه‌رو هستيم. فيلمنامه را هم خود كامرون نوشته است. رودريگوئز هم كه قبلا با فيلم‌هايي مثل «شهر گناه» نشان داده كه مي‌تواند فيلمساز متفاوت و هيجان‌انگيزي باشد اين‌بار سراغ يك مانگاي ژاپني رفته است. مانگاها كميك‌استريپ‌هاي ژاپني هستند كه در آن آدم‌ها با چهره‌هاي اغراق‌شده مثل چشمان زياد درشت يا دهاني به شكل يك خط تصوير مي‌شوند. فيلمنامه «آليتا» اقتباسي از مانگايي به همين نام است. داستان سفر يك زن جوان كه مي‌خواهد اين حقيقت را كشف كند كه كيست و براي تغيير جهان مبارزه كند.

۸. How to Train Your Dragon: The Hidden World

How to Train Your Dragon: The Hidden World

كارگردان: Dean DeBlois
صداپيشگان: Cate Blanchett, Kit Harington
تاريخ اكران: ۲۲ فوريه (۳ اسفند ۱۳۹۷)

انيميشن اكشن فانتزي سه بعدي كه اقتباسي آزاد از سري كتاب‌هايي به همين نام نوشته كرسيدا كاول است و كمپاني دريم وركز پشت ساخت آن قرار دارد و توسط كمپاني يونيورسال هم پخش مي‌شود. اين سومين قسمت از سه‌گانه «چگونه اژدهاي خود را تربيت كنيد؟» است كه اولين قسمت آن سال ۲۰۱۰ و قسمت دوم سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در قسمت جديد هيكاپ، قهرمان اين سري انيميشن تصميم گرفته آرمانشهري براي اژدهايان بسازد. اما ناگهان بي‌دندان، اژدهاي او يك جفت وحشي و فراري پيدا مي‌كند و با او از شهر مي‌رود. خطر شهر و حكومت هيكاپ را به عنوان حاكم تهديد مي‌كند و او و بي‌دندان مجبور به ترك شهرشان مي‌شوند. آنها به جهاني ناشناخته مي‌روند كه فقط در اسطوره‌ها وجود دارد.

۹. Captain Marvel

Captain Marvel

كارگردان: Anna Boden, Ryan Fleck
بازيگران: Brie Larson, Samuel L. Jackson
تاريخ اكران: ۸ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)

يكي از آن فيلم‌هاي ابرقهرماني كه خيلي‌ها منتظرش هستند بخصوص كه بعد از «واندروومن» پتي جنكينز و موفقيت‌هايي كه كسب كرد اين دومين فيلم ابرقهرماني است كه نقش اولش را يك زن برعهده دارد. «كاپيتان مارول» براساس كميك‌هاي مارول جلوي دوربين رفته است. كارول دانورس يا كاپيتان مارول يك خلبان جنگنده سابق ارتش آمريكاست. داستان در اواسط دهه نود اتفاق مي‌افتد. كاپيتان مارول تبديل به يكي از قوي‌ترين قهرمانان و كهكشان شده و به گروه نيروهاي ستاره مي‌پيوندد. وقتي به خانه برمي‌گردد سوالات جديدي درباره گذشته و هويتش دارد. در حالي كه كره زمين درگير يك جنگ بين كهكشاني شده است. اين بيست و يكمين فيلمي است كه در جهان مارول اتفاق مي‌افتد و روي پرده سينماها مي‌رود. قرار بود اولين‌بار كاپيتان مارول در فيلم «انتقام‌جويان: عصر آلترون» ديده شود. كاراكترش حتي در فيلمنامه هم آماده بود اما سازندگان احساس كردند زمان مناسبي براي وارد كردن اين شخصيت نيست. به علاوه اين دومين فيلم ابرقهرماني است كه يك كارگردان زن پشت دوربين‌اش قرار گرفته است.

۱۰. The Aftermath

The Aftermath

كارگردان: James Kent
بازيگران: Keira Knightley, Alexander Skarsgård
تاريخ اكران: ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۷)

يك درام جنگي رومانتيك با گروه بازيگران جذاب كه البته بايد اميدوارم باشيم مثل فيلم «متفقين» برد پيت و ماريون كوتيار درنهايت نااميدكننده از كار درنيايد. داستان فيلم بعد از جنگ جهاني دوم اتفاق مي‌افتد. يك ژنرال انگليسي و همسرش در دوران بازسازي بعد از جنگ مجبور به زندگي در هامبورگ مي‌شوند. اما تنش‌ها ميان آنها و آلماني‌هايي كه پيش از آنها صاحب خانه‌شان بوده‌اند بالا مي‌گيرد. فيلم اقتباسي از رماني به همين نام است.

۵۰ فيلمي كه در سال ۲۰۱۹ نبايد از دست بدهيد

پيش‌بيني اين كه چه آثاري بهترين فيلم‌هاي ۲۰۱۹ خواهند بود كار سختي نيست. البته كه هر سال غافلگيري‌هايي هم دارد. در بين فيلم‌هاي برتر سال ۲۰۱۹ هم قطعا غافلگيري‌هايي وجود خواهد داشت. در حال حاضر با توجه به اسامي و جزيياتي كه از جديدترين فيلم‌هاي هاليوود منتشر شده است مي‌توان به يك فهرست منطقي از بهترين فيلم‌هاي سال ۲۰۱۹ رسيد. فيلم‌هايي كه هر مخاطب سينمايي قاعدتا كنجكاو است آنها را ببيند. فيلم‌هاي ابرقهرماني اين سال‌ها موفقيت‌هاي زيادي كسب كرده‌اند. از طرف ديگر فيلم‌هاي مستقل جمع‌وجوري هم وجود دارند كه توسط كارگردانان مطرحي مثل شيامالان يا جوردن پيل ساخته شده‌اند. برخي از فيلم‌هاي اين فهرست به خاطر گروه بازيگران‌شان انتخاب شده‌اند و در برخي ديگر درام است كه اهميت دارد. طبعا الويت انتخاب هم نام كارگردانان مطرح بوده است. در ليست ۵۰ فيلم برتر سال ۲۰۱۹ از نگاه ديجي‌كالا مگ از كارگردانان كهنه‌كاري مثل كوئنتين تارانتينو فيلم داريم تا بلاك‌باسترهايي كه استوديوهاي مارول و دي سي ساخته‌اند.

اين مطلب با مشخص شدن تاريخ اكران و جزئيات فيلم‌هاي جديد به صورت مداوم بروز مي‌شود. بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم هر چند وقت يكبار به اين صفحه سر بزنيد تا از وضعيت فيلم‌هاي جديد و بهترين فيلم‌هاي ۲۰۱۹ باخبر شويد.

۱. The Heiresses

The Heiresses

كارگردان: Marcelo Martinessi
بازيگران: Ana Brun, Margarita Irun, Ana Ivanova
تاريخ اكران: ۱۶ ژانويه (۲۶ دي ۱۳۹۷)

فيلمي كه خارج از كارخانه روياسازي هاليوود و در پاراگوئه ساخته شده است. چلا و چيكيتا كه هر دو نوادگان خانواده‌هايي ثروتمند هستند و بيش از ۳۰ سال است كه كنار هم زندگي مي‌كنند اخيرا وضع مالي‌شان خراب شده است. آنها مجبورند اموالي را كه به آنها ارث رسيده بفروشند. اما در نهايت بدهي‌هايشان كار را به جايي مي‌رساند كه چيكيتا به اتهام كلاهبرداري دستگير مي‌شود. حالا چلا بايد با يك حقيقت جديد كنار بيايد. براي اولين‌بار در عمرش رانندگي مي‌كند و در يك تاكسي سرويس استخدام مي‌شود كه مسئوليت حمل و نقل بانوان مسن ثروتمند را برعهده دارد. كم‌كم چلا پوسته‌اش را مي‌شكند و با دنياي بيرون ارتباط برقرار مي‌كند. امتياز متاكريتيك فيلم ۸۲ از ۱۰۰ است.

۲. Glass

Glass

كارگردان: M. Night Shyamalan
بازيگران: Samuel L. Jackson, Bruce Willis
تاريخ اكران: ۱۸ ژانويه (۲۸ دي ۱۳۹۷)

ام.نايت شيامالان با فيلم‌هاي ژانر وحشت مشهور شد. فيلم جديدش هم ترسناك است با اين تفاوت كه اين‌بار يك فيلم ترسناك ابرقهرماني ساخته است. اين سومين قسمت از سه‌گانه‌اي است كه دو قسمت قبلي‌اش فيلم‌هاي «نشكستني» (Unbreakable) و «شكافته» (Split) بودند. فيلم‌هايي كه فضاي ترسناك روانشناختي داشتند. سه‌گانه‌اي كه به سري فيلم‌هاي «نشكستني» هم معروف شدند. بروس ويليس، ساموئل ال.جكسون و كارلين وودوارد همان نقش‌هايي را در كه فيلم «نشكستني» داشتند اينجا دوباره ايفا مي‌كنند. جيمز مك‌آوي با نقشي كه در فيلم «شكافته» بازي كرده بود در فيلم حضور دارد و سارا پالسن هم بازيگر جديدي است كه به «شيشه» پيوسته. فيلم داستان ديويد دان يك نگهبان است كه از نيروهاي ماورالطبيعه‌اش استفاده مي‌كند تا كوين وندل كرامب را تعقيب كند. كرامب مرد آزاردهنده‌اي است كه ۲۴ شخصيت جداگانه دارد. بيمار رواني كه بر هم زننده امنيت و آسايش مردم مي‌شود. در فيلم «شكافته» هم نقش قهرمان را داشت اما در آن فيلم بروس ويليس حضور نداشت كه قهرمان فيلم اول اين سري يعني «نشكستني» بود. شيامالان بعد از اين كه براي فيلم «حس ششم» نامزد دريافت اسكار بهترين كارگرداني و بهترين فيلمنامه شد از فصل جوايز دور ماند. حالا بعد از نزديك به دو دهه شايد قسمت سوم سه‌گانه‌اش دوباره او را نزد منتقدان محبوب كند.

۳. Serenity

Serenity

كارگردان: Steven Knight
بازيگران: Matthew McConaughey, Anne Hathaway
تاريخ اكران: ۲۵ ژانويه (۵ بهمن ۱۳۹۷)

استيون نايت كارگردان انگليسي بااستعدادي است كه براي نوشتن فيلمنامه «قول‌هاي شرقي» (Eastern promises) و سريال «پيكي بلايندرز» و كارگرداني فيلم «لاك» او را شناختيم. يك‌بار براي نوشتن فيلمنامه «چيزهاي زيباي كثيف» نامزد دريافت جايزه اسكار شد. فيلم جديدش يك تريلر به سبك نئو-نوآر است كه بازيگران ستاره‌اي چون ماتيو مك‌كاناهي و آن هاتاوي در آن بازي مي‌كنند. فيلم داستان گذشته مرموز يك كاپيتان است كه قايق ماهيگيري دارد. گذشته‌اي كه بعد از مدت‌ها وقتي همسر سابقش براي كمك سراغش مي‌آيد، دوباره تسخيرش مي‌كند. فيلمنامه را هم خود استيون نايت نوشته است. با توجه به اين كه فيلم قبلي نايت يعني «لاك» تريلر جذابي از كار درآمد انتظار مي‌رود كه شاهد فيلم خوبي باشيم. بخصوص براي بازيگر مرد فيلم، ماتيو مك‌كاناهي اميدهاي زيادي وجود دارد. شخصيت‌پردازي قهرمانان مرد فيلم‌هاي نايت غالبا درخشان است.

۴. The Lego Movie 2: The Second Part

The Lego Movie 2: The Second Part

كارگردان:‌ Mike Mitchell, Trisha Gum
صداپيشگان: Chris Pratt, Elizabeth Banks, Channing Tatum
تاريخ اكران: ۸ فوريه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

موفقيت «فيلم لگو» و فيلم‌هاي ديگري كه با همان كاراكترهاي لگويي ساخته شدند باعث شد كمپاني انيميشن وارنر به فكر ساخت قسمت ديگري از داستان‌هاي «لگو» بيفتد. اين انيميشن كمدي علمي-تخيلي به روش كامپيوتري سه بعدي ساخته شده و دنباله‌اي بر «فيلم لگو» محصول ۲۰۱۴ است. بعد از سال ۲۰۱۴ البته دو فيلم لگويي ديگر يكي «بتمن» و ديگري «نينجاگو» داشتيم كه اسپين‌آف قصه اصلي به شمار مي‌رفتند. داستان فيلم پنج سال بعد از اتفاقات «فيلم لگو» رخ مي‌دهد. همه چيز عالي است تا اين كه شهروندان با يك تهديد بزرگ جديد روبه‌رو مي‌شوند. مهاجماني كه از فضا مي‌آيند و هر چيزي را كه آنها مي‌سازند خيلي سريع خراب مي‌كنند. قسمت اول اين سري مورد تحسين منتقدان قرار گرفت و وقتي نامزد اسكار بهترين انيميشن نشد تعجب‌ خيلي‌ها را برانگيخت. حالا احتمال زيادي وجود دارد كه اين قسمت بتواند نظر اعضاي آكادمي را به خودش جلب و شكست قبلي را در اسكار جبران كند.

۵. Everybody Knows

Everybody Knows

كارگردان: Asghar Farhadi
بازيگران: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín
تاريخ اكران: ۸ فوريه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

درست است كه فيلم «همه مي‌دانند» ساخته اصغر فرهادي، كارگردان اسكاري كشورمان نتوانست به اسكار ۲۰۱۹ راه پيدا كند اما همچنان يكي از فيلم‌هاي مهمي است كه سال ۲۰۱۹ اكران گسترده آن در آمريكا آغاز مي‌شود و ستاره‌هاي بزرگ سينما مثل پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم هم در آن ايفاي نقش مي‌كنند. فيلمي از كارگرداني كه حالا در جهان اسم و رسمي براي خودش دارد. اصغر فرهادي با دو جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان در كارنامه‌اش حالا يكي از كارگردانان پرستاره سينما و نه فقط سينماي ايران به شمار مي‌رود. «همه مي‌دانند» كه به صورت كامل در اسپانيا فيلمبرداري شده داستان زني به نام لائوراست كه با همسرش در آرژانتين زندگي مي‌كنند و حالا با فرزندانش براي عروسي خواهرش به اسپانيا آمده‌اند. در ميانه شادي براي خانواده اتفاقي رخ مي‌دهد كه رازهاي زيادي در حين آن برملا مي‌شود.

۶. Birds of Pasغير مجاز مي باشدe

Birds of Pasغير مجاز مي باشدe

كارگردان: Cristina Gallego, Ciro Guerra
بازيگران: Carmiña Martínez, José Aغير مجاز مي باشدta, Natalia Reyes
تاريخ اكران: ۱۳ فوريه (۲۴ بهمن ۱۳۹۷)

اين فيلم درام كه امتياز ۸۶ از ۱۰۰ را از منتقدان دريافت كرده است، درباره قاچاق ماريجواناست كه ثروت زيادي براي قاچاقچيان به ارمغان مي‌آورد. يك دهه خشونت‌بار در كلمبيا كه خانواده بومي راپايت تلاش دارند كل تجارت قاچاق ماريجوانا را به دست بگيرند و به همين دليل يك جنگ داخلي شكل مي‌گيرد. جنگي كه فرهنگ و زندگي‌هايشان را نابود مي‌كند. فيلم بيانيه‌اي قدرتمند و هيجان‌انگيز درباره خانواده‌هاي گنگستري است و اينكه چطور غالبا خودشان مسير نابودي را مي‌پيمايند. منتقدان مي‌گويند كه اين فيلم حس يك درام تاريخي و وقايع گرد و خاك گرفته را نمي‌دهد بلكه كاملا زنده و امروزي به نظر مي‌رسد.

۷. Alita: Battle Angel

Alita: Battle Angel

كارگردان: Robert Rodriguez
بازيگران: Christoph Waltz, Jennifer Connelly
تاريخ اكران: ۱۴ فوريه (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

فيلم رابرت رودريگوئز يك اكشن سايبرپانكي است. سايبرپانك يكي از زير ژانرهاي فيلم‌هاي علمي-تخيلي است كه در آينده مي‌گذرد و تمركزش روي تقابل زندگي آدم‌هاي معمولي با تكنولوژي‌هاي پيشرفته است. احتمالا جالب است كه بدانيد جيمز كامرون تهيه‌كننده فيلم است و همين يعني با يك فيلم عظيم روبه‌رو هستيم. فيلمنامه را هم خود كامرون نوشته است. رودريگوئز هم كه قبلا با فيلم‌هايي مثل «شهر گناه» نشان داده كه مي‌تواند فيلمساز متفاوت و هيجان‌انگيزي باشد اين‌بار سراغ يك مانگاي ژاپني رفته است. مانگاها كميك‌استريپ‌هاي ژاپني هستند كه در آن آدم‌ها با چهره‌هاي اغراق‌شده مثل چشمان زياد درشت يا دهاني به شكل يك خط تصوير مي‌شوند. فيلمنامه «آليتا» اقتباسي از مانگايي به همين نام است. داستان سفر يك زن جوان كه مي‌خواهد اين حقيقت را كشف كند كه كيست و براي تغيير جهان مبارزه كند.

۸. How to Train Your Dragon: The Hidden World

How to Train Your Dragon: The Hidden World

كارگردان: Dean DeBlois
صداپيشگان: Cate Blanchett, Kit Harington
تاريخ اكران: ۲۲ فوريه (۳ اسفند ۱۳۹۷)

انيميشن اكشن فانتزي سه بعدي كه اقتباسي آزاد از سري كتاب‌هايي به همين نام نوشته كرسيدا كاول است و كمپاني دريم وركز پشت ساخت آن قرار دارد و توسط كمپاني يونيورسال هم پخش مي‌شود. اين سومين قسمت از سه‌گانه «چگونه اژدهاي خود را تربيت كنيد؟» است كه اولين قسمت آن سال ۲۰۱۰ و قسمت دوم سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در قسمت جديد هيكاپ، قهرمان اين سري انيميشن تصميم گرفته آرمانشهري براي اژدهايان بسازد. اما ناگهان بي‌دندان، اژدهاي او يك جفت وحشي و فراري پيدا مي‌كند و با او از شهر مي‌رود. خطر شهر و حكومت هيكاپ را به عنوان حاكم تهديد مي‌كند و او و بي‌دندان مجبور به ترك شهرشان مي‌شوند. آنها به جهاني ناشناخته مي‌روند كه فقط در اسطوره‌ها وجود دارد.

۹. Captain Marvel

Captain Marvel

كارگردان: Anna Boden, Ryan Fleck
بازيگران: Brie Larson, Samuel L. Jackson
تاريخ اكران: ۸ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)

يكي از آن فيلم‌هاي ابرقهرماني كه خيلي‌ها منتظرش هستند بخصوص كه بعد از «واندروومن» پتي جنكينز و موفقيت‌هايي كه كسب كرد اين دومين فيلم ابرقهرماني است كه نقش اولش را يك زن برعهده دارد. «كاپيتان مارول» براساس كميك‌هاي مارول جلوي دوربين رفته است. كارول دانورس يا كاپيتان مارول يك خلبان جنگنده سابق ارتش آمريكاست. داستان در اواسط دهه نود اتفاق مي‌افتد. كاپيتان مارول تبديل به يكي از قوي‌ترين قهرمانان و كهكشان شده و به گروه نيروهاي ستاره مي‌پيوندد. وقتي به خانه برمي‌گردد سوالات جديدي درباره گذشته و هويتش دارد. در حالي كه كره زمين درگير يك جنگ بين كهكشاني شده است. اين بيست و يكمين فيلمي است كه در جهان مارول اتفاق مي‌افتد و روي پرده سينماها مي‌رود. قرار بود اولين‌بار كاپيتان مارول در فيلم «انتقام‌جويان: عصر آلترون» ديده شود. كاراكترش حتي در فيلمنامه هم آماده بود اما سازندگان احساس كردند زمان مناسبي براي وارد كردن اين شخصيت نيست. به علاوه اين دومين فيلم ابرقهرماني است كه يك كارگردان زن پشت دوربين‌اش قرار گرفته است.

۱۰. The Aftermath

The Aftermath

كارگردان: James Kent
بازيگران: Keira Knightley, Alexander Skarsgård
تاريخ اكران: ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۷)

يك درام جنگي رومانتيك با گروه بازيگران جذاب كه البته بايد اميدوارم باشيم مثل فيلم «متفقين» برد پيت و ماريون كوتيار درنهايت نااميدكننده از كار درنيايد. داستان فيلم بعد از جنگ جهاني دوم اتفاق مي‌افتد. يك ژنرال انگليسي و همسرش در دوران بازسازي بعد از جنگ مجبور به زندگي در هامبورگ مي‌شوند. اما تنش‌ها ميان آنها و آلماني‌هايي كه پيش از آنها صاحب خانه‌شان بوده‌اند بالا مي‌گيرد. فيلم اقتباسي از رماني به همين نام است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 17

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 173
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 277
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 129
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 957
  • بازدید ماه : 1811
  • بازدید سال : 11246
  • بازدید کلی : 453219
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی